Lianne in Zuid-Afrika

Mijn eerste week!

Hallo allemaal!!!

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik mijn vorige blog heb geplaatst en de tijd vliegt hier ook voorbij. Ik heb al super veel leuke dingen gedaan en zal proberen zoveel mogelijk te vertellen :)

Om te beginnen heb ik na het schrijven van mijn vorige blog (gelukkig) een andere kamer gekregen. De kamer is op de accommodatie Freemes, een plek waar allemaal nieuwe kamers zijn gemaakt voor studenten (het zit wel binnen hetzelfde hek als mijn vorige kamer op Botmill waar ook heel veel studenten wonen). Deze kamer is veel groter, op een betere plek en het belangrijkste, gezellig naast Helen en Lisanne. Helaas is de kamer net nieuw en staat er nog niet meer dan een bed, kast en een badkamertje. Afgelopen vrijdag hebben we eindelijk WiFi gekregen en nu is het afwachten voor een bureautje, stoel en een alarm + kluis zou ook wel erg fijn zijn. Helaas is er een probleem met de vergunning voor de nieuwe kamers op Freemes en daarom mogen we er nu al een paar nachten niet slapen en ook het water is afgesloten, niet zo handig. De afgelopen nachten heb ik met 7 andere meiden in een soort strandhuis geslapen, dit klinkt best leuk maar er is geen WiFi, geen warm water en ook geen alarm of kluis. Verder slapen we met 5 meiden op een slaapzaaltje dus het lijkt net een kamp haha. Als het goed is mag ik trouwens vanavond weer terug naar mijn eigen kamer!

Verder was vorige week de introductieweek. Iedereen verwachtte dat we deze week geen les zouden hebben, maar op maandag kregen we toch ons lesrooster. Ik had trouwens niks te klagen hoor want zou alleen donderdag 1 lesje hebben. Tijdens de introductieweek hebben we een rondleiding en uitleg over de school gekregen, een lesje beveiliging en veiligheid, een lesje Zuid-Afrikaanse geschiedenis en apartheid, lesje cultuur en een tour door Port Alfred. Ook hebben we een townshiptour gedaan wat best indrukwekkend was. Het is best heftig om te zien onder welke levensomstandigheden deze mensen moeten wonen. Naast de lessen ben ik ongeveer elke dag wel naar de supermarkt gelopen, gelukkig hebben we een nieuwe weg gevonden waardoor we niet steeds over de hoge heuvel heen hoeven. Ook heb ik een Zuid-Afrikaans nummer gekocht zodat ik hier nu ook kan bellen en internetten. Verder ben ik al even naar het strand geweest en is het lekkere weer echt genieten.

Tijdens mijn minor zal ik 2 projecten gaan doen en afgelopen donderdag heb ik deze projecten gekregen. 1 project is een 'community project' en houdt in dat wij iemand in de township gaan helpen. Samen met Roos en Tessa hebben wij het project van Bessies Day Care gekregen, super leuk maar er moet heel veel gedaan worden dus jullie zullen daar binnenkort ongetwijfeld meer over horen. Ook hebben we een ondernemersproject gekregen en dat is OutdoorFocus, een duik en watersport school hier in Port Alfred. Met hetzelfde groepje hebben wij de taak gekregen om te helpen om weer winst te gaan maken.

Naast al deze leuke dingen zijn er ook heel veel feestjes, super gezellig! Op woensdag is het hier studentenavond, maar ook op alle andere avonden is het erg leuk. Drank is hier ook super goedkoop, gemiddeld betaal je ongeveer €1,- voor een glas wijn en dan krijg je ook nog eens 2x zoveel als in Nederland, helemaal prima!

Op vrijdag was het tijd voor ons eerste weekendje weg!! Met 11 meiden en 3 auto's, een Hyundai I10 voor de autokenners ;) vertrokken we richting Jeffreys Bay. Lisanne reed en dat is allemaal prima gegaan. Het links rijden is wel wennen maar over een tijdje weet ik vast niet beter. In Jeffreys Bay hadden we 3 appartementjes gehuurd. Deze waren super groot met een woonkamer, balkon, keuken, 2 slaapkamers en 2 badkamers, heerlijk! Tijdens dit weekend hebben we op zaterdag lekker op het strand gelegen en aan het einde van de dag gingen we mee met een groepje om te gaan ziplinen en cliff jumpen. Eenmaal op de plek aangekomen bleek dat we eerste een hike gingen doen en niet zomaar een, pfoeh. De tocht ging door het water, tussen stenen door kruipen, door kleine holletjes en door het bos en dat allemaal op mijn slippers, helemaal perfect natuurlijk. Na de hike was er tijd op van een 12 meter hoge berg af te springen en van deze berg kon je ook ziplinen, super gaaf! Op zondag was onze eerste safari-tocht. We begonnen met een monkeytour, maar helaas geen apen gezien... Daarna hebben Jacintha, Helen en ik een tamme cheeta geaaid, dat was nog best wel eng maar ook heel leuk. Om 14:00 gingen we met een gids mee op safari en tijdens de rit hebben we al hele gave dieren gezien: neushoorns, zebra's, struisvogels, giraffen, impala's en nog wat andere beesten. Helaas begon het tijdens de tocht al snel te regenen en aangezien we geen dak op de auto hadden werden we drijfnat en was het op een gegeven moment niet meer mogelijk op foto's te maken... De foto's die ik dit weekend gemaakt heb zal ik ook snel op m'n blog plaatsen :)

Deze week is mijn eerste echte schoolweek hier in Port Alfred en daar zal ik de volgende keer meer over vertellen. Mocht je een email willen ontvangen als ik weer een nieuwe blog plaats dan kan je jezelf op de mailinglijst zetten :)!

Liefs Li

Reacties

Reacties

Jan

Hoi Lianne,
Kom je nog wel aan leren toe?
Maar helemaal leuk wat je doet.
Ik zou zo willen ruilen met je.
Veel plezier

pap

Wat een belevenissen. Goed dat je een andere kamer hebt gekregen. Hopelijk kun je er snel in en werkt alles.
Mooie en inderdaad indrukwekkende opdrachten en vooral wat een leuke uitstapjes doen jullie. Heel veel plezier. xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!