Lianne in Zuid-Afrika

Maand 1 is voorbij gevlogen

Hallo lieve mensen,

Het is alweer maart en dat betekend dat het alweer een maand geleden is dat ik ben vertrokken uit Nederland!! Maar ik ben blij dat ik voorlopig nog niet naar huis ga want het leven hier bevalt mij prima :)

Na het schrijven van mijn vorige blog ben ik veel gaan leren voor mijn duiken en heb ik daar de theorie van gehaald. Op vrijdag heb ik toen alle duikmaterialen uitgezocht voor de juiste maat en hebben we met onze duikleraar nog wat theorie doorgenomen. Op de dinsdag erna heb ik mijn eerste duiksessie in het zwembad gehad. Dit was super gaaf! In het zwembad leren we allemaal skills, zoals wat je moet doen als je zuurstof op is of als je duikbril vol met water loopt terwijl je onderwater zit. Dit is best wel moeilijk, maar natuurlijk wel belangrijk om te weten. Over 1,5 week heb ik nog een duikles in het zwembad en eind maart ga ik echt duiken in de zee.

Naast het duiken ben ik vorig weekend weer een nachtje weggeweest. We waren met 5 Amerikanen, 6 Nederlanders en 1 Oekraïens meisje en onze dag begon met paardrijden door het bos, over het strand en door weilanden. Het uitzicht was super mooi, maar het paardrijden is toch echt niks voor mij. Ik gok ook dat dit echt de laatste keer was dat ik heb paardgereden haha. Na het paardrijden hebben we op het strand geluncht en werden we later afgezet voor een hike. Er waren 2 opties, een lange hike van 2.5 uur of een korte van 1.5 uur. Aangezien sommige van ons niet veel had geslapen (oeps, het was een iets te gezellige avond) ging de helft voor een korte hike. Je kan wel raden welke hike ik heb gedaan ;). De wandeling ging door een jungle gebied en onze eindbestemming was onze slaapplek voor die nacht. Ja, dit was midden in de jungle!! Het was echt super gaaf. We sliepen bovenin een boomhut. Beneden waren picknicktafels en een kampvuur. Er was geen stroom, geen douche en ook geen bereik op ons mobiel. Er was wel een soort wc’tje, maar dat was een pot met een groot gat eronder. De nacht hebben we doorgebracht bij het kampvuur en het was super gezellig. De volgende ochtend werden we weer opgehaald en terug gebracht naar de campus.

Dit weekend ben ik op de campus gebleven samen met een paar andere meiden. Op vrijdag is de vaste studentenavond en hebben we meegedaan met de Bar Olympics. Zaterdag lekker even niks gedaan en bijgeslapen, dat was ook wel nodig. ’s Avonds lekker uiteten geweest en vroeg gaan slapen, heel fijn. Zondagochtend al vroeg opgestaan want er stond weer een safaridagje op de planning. We gingen eerst op een boot en daarna 3 uur lang in een auto rondgereden en weer veel wilde dieren gezien. Ook kregen we nog een lunch en daarna weer terug op de boot. Weer een geslaagd dagje!

Naast alle leuke dingen en de vele feestjes ga ik ook af en toe naar school ;). Dit gaat allemaal super goed. Ook het project in de township gaat heel goed en er is al heel veel geld binnen gehaald voor een watertank, iedereen super bedankt hiervoor!! Mocht je nog geld willen doneren is dat nog steeds heel erg welkom :)

Nou dit was weer een update van mijn afgelopen 2 weken en nu is het weer tijd om van het lekkere weer te gaan genieten (zijn jullie al jaloers?)

Liefs Li

Reacties

Reacties

Pap

Ja ik ben zeker jaloers! Gaaf dat je het zo naar je zin hebt. En wat een leuke uitstapjes. Enjoy! x pap

Jan

Lianne, super leuk om weer een verhaal van je te te lezen.
Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal

Sonja

Lianne, wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier, pas goed op jezelf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!