Lianne in Zuid-Afrika

Tijd voor vakantie!

Hallo allemaal,

Hier weer eens een update uit Zuid-Afrika. Ik zag dat de vorige blog alweer even geleden is en de tijd is ook weer voorbij gevlogen. Ik voel me gelukkig weer (bijna) helemaal goed en heb het nog steeds helemaal naar mijn zin hier!!

Ik zal even een kleine update geven over de afgelopen tijd. Om te beginnen ben ik eind april een weekendje naar Port Elizabeth geweest. Samen met Daphne, Helen en Lisanne zijn we daar heen gegaan. Ondertussen waren de ouders van Daphne toen ook aangekomen in Zuid-Afrika, dus zij wilden wel daarheen rijden met ons. We verbleven in een heerlijk groot strandhuis en we hebben hier nog lekker een weekendje rustig aan gedaan. Een braai, beetje shoppen en ook wat opdrachten voor school moeten doen. Op zaterdag ben ik naar mijn eerste Zuid Afrikaanse rugby game geweest. Helaas hadden we via internet nep kaarten gekocht, dus uiteindelijk de dubbele entreeprijs ervoor betaald, maar we konden wel naar binnen. De wedstrijd was leuk om te zien en hoe verder het spel kwam, hoe meer ik de regels begon te snappen. Verder hebben we in dit weekend heel veel 30-seconds gespeeld. Dit hadden we cadeau gegeven voor Lisanne haar verjaardag, erg grappig met Zuid-Afrikaanse speelkaartjes. Op zondag hebben we met z’n allen geluncht met een stel die ons had geholpen bij het ongeluk. Hele lieve mensen die toen tot het ziekenhuis bij ons zijn gebleven, dus was leuk om ze nog eens te zien. Volgende module gaan Lisanne en ik misschien ook nog een keer naar ze toe omdat ze hebben aangeboden dat wij in hun strandhuis mogen slapen (en daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen haha).

Vorig week heb ik op vrijdag mijn eindpresentatie gehad en daarna begon mijn vakantie!! Dit eerste weekend ben ik nog in Port Alfred gebleven en leuke feestjes gehad, (alweer) een braai en op zondag bij Fish River Sun Resort een champagne ontbijt genomen. Heerlijk uitgebreid ontbeten, maar vooral veel champagne gedronken. Ook mochten we de rest van de dag gebruik maken van de zonnebedjes en het zwembad en daar hebben we ook zeker gebruik van gemaakt. Het was weer super warm dus de hele dag met een cocktail in het zonnetje gelegen en weer goed bruin geworden. De rest van de week hadden de andere meiden nog presentaties of tentamens, maar ik had al lekker vakantie dus zoveel mogelijk op het strand gelegen en de laatste voorbereidingen gedaan voor de rest van de vakantie (en natuurlijk weer feestjes en tentjes, die mogen ook niet vergeten worden).

Op donderdag was het zover, auto opgehaald (een volvo vivo), koffertje ingepakt en mijn hele kamer leeggehaald want vanaf volgende module slaap ik gezellig met Lisanne op de kamer. Gelukkig hoefde ik de spullen alleen maar in de kamer naast mij te leggen, dus dat was weinig werk. Donderdagavond nog een afscheidsetentje met Helen en afgelopen vrijdag vertrokken Debby, Sarah, Mirre en ik naar onze eerste bestemming: Tsitsikamma. Vanaf hier gaan we in ongeveer 10 dagen via de ‘Garden Route’ verder reizen richting Kaapstad waar we dan nog een weekje verblijven en dan rijden we weer terug naar Port Alfred. Onderweg ga ik zoveel mogelijk leuke dingen doen, maar dat lezen jullie allemaal weer in mijn volgende blog die ik zal plaatsen als ik weer terug ben van vakantie!!

Liefs Li

Oja, deze blog is al een paar dagen geleden geschreven maar door de slechte WIFI in het hostel nog niet eerder kunnen plaatsen..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!