Lianne in Zuid-Afrika

De laatste maand

Hallo allemaal!!

Ondertussen is het alweer een maand geleden dat ik een blog heb geplaatst en de tijd is ook echt heel snel gegaan de afgelopen paar weken! Helaas is ook mijn laatste maand in Zuid-Afrika aangebroken en vliegen Lisanne en ik over precies 4 weken alweer terug naar Nederland. Maar, daar willen we voorlopig nog niet aan denken…

De afgelopen paar weken hebben eigenlijk vooral in het teken gestaan van heel veel feestjes, maar ik heb ook zeker nog wat andere leuke dingen gedaan. Om te beginnen zijn we in het weekend van 6 mei een nachtje naar Port Elizabeth geweest. Hier hebben we even bij een groot winkelcentrum geshopt en zijn we uiteten geweest. De volgende ochtend stonden we vroeg op om naar Addo Elephant Park te gaan. Eindelijk na al deze weken in Zuid-Afrika heb ik wilde olifanten gezien!! Helaas hadden we wel een beetje pech want we hebben echt wel een paar uur door het park moeten rondrijden voor we ze zagen, terwijl dit park er toch echt bekend om staat, maar gelukkig hebben we ze uiteindelijk toch gezien. Ook kwam er even een buffel voor onze auto langs lopen en konden we bijna een olifant aanraken zo dicht als deze langs de auto liep (ja, dat vond ik allebei best wel een beetje eng haha).

Op 8 mei was het weer eens tijd om naar school te gaan na 5 weken vakantie. Gelukkig heb ik deze module een heerlijk rooster en heb ik in totaal maar ongeveer 4 weken les en 3 tot 5 lessen per week (zwaar leven hè?). Omdat dit natuurlijk wel een beetje heel erg weinig is hebben Mirre en ik besloten een extra vak te gaan volgen om een internationaal revenue certificaat te gaan halen, dus daar volgen wij nu 2 keer per week een les voor.

Naast de lessen gaat mijn project bij Bessie’s day care nog steeds erg goed. We hebben het al voor elkaar gekregen om een watertank te plaatsen, een nieuwe hek en poort en nu zijn bezig met nieuwe toiletten. Verder hebben we ook nieuwe mokken, bakjes, doekjes, ehbo-doos en babykleding aan Bessie gegeven. Voor de kinderen hebben we nieuw speelgoed gegeven en schommels opgehangen. Deze week zijn we bezig gegaan met het regelen van een hogere uitkering voor Bessie want ze heeft veel te weinig geld om eten en het personeel te kunnen betalen.

Sinds de lange vakantie in april is bij veel van ons het geld een beetje op en daarom zijn we vaak in het weekend in Port Alfred, maar dit is helemaal niet erg. We gaan veel met de locale studenten om en die zijn hier ook altijd in het weekend dus er zijn altijd wel leuke feestjes waar we heen kunnen. Afgelopen weekend zijn we met een hele groep naar Grahamstown geweest, ongeveer een uurtje hier vandaag voor een feest van een bekende DJ en dat was echt super gezellig! Omdat het te ver was om nog helemaal terug te rijden hadden we een (veel te goedkoop) hostel geboekt en sliepen we met z’n 16e op een slaapzaal, maar zonder elektriciteit haha. Dit was ook erg gezellig. Na 3 uurtjes slaap zijn Mirre, Demmie, Lisanne en ik weer verder gaan rijden naar Graaff-Reinet, een plaatsje iets verder landinwaarts. Hier hebben we ‘The Valley of Desolation’ bezocht, dit was erg indrukwekkend en mooi.

Af en toe word ik een beetje jaloers van jullie in Nederland met dat mooie weer. Hier is het nu winter en ondanks dat de zon elke dag schijnt, kan er best een koude wind staan. Vooral 's avonds koelt het erg af en lijkt het een beetje op het normale Nederlandse weer. Maar ik mag zeker niet klagen want er zitten ook hele mooie dagen tussen en morgen word het heerlijk 32 graden en kunnen we weer lekker zonnen op het strand.

In mijn laatste 4 weken staan er nog heel veel leuke tripjes en feestjes op de planning waar ik in m’n volgende en laatste blog alles over zal vertellen. En dan voor jullie het weten sta ik weer op Schiphol..

Liefs Li

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!