Lianne in Zuid-Afrika

Eindelijk is het zover!!

Halloooo en welkom op mijn blog! Leuk dat jullie de moeite hebben genomen om dit te gaan lezen. De komende 5 maanden zal ik hier over alles vertellen wat ik allemaal mee maak in dit mooie land!

Afgelopen vrijdag 3 februari was het dan eindelijk zover, na maanden van voorbereidingen begon mijn reis naar Zuid-Afrika. Voor iedereen die nog niet precies weet wat ik hier ga doen, ik zal hier vijf maanden naar school gaan om mijn minor Social Entrepreneurship op Stenden South Africa te doen. Dus eigenlijk in plaats van dat ik nog op Stenden Leeuwarden naar school ga ben ik nu hier. Ik ben hier ook zeker niet alleen, ongeveer 100 andere studenten vanuit Nederland gaan hier ook wonen voor de komende 5 maanden.

Om 18:50 zou ik met Helen en Lisanne met het vliegtuig vertrekken richting Londen, helaas.. We zaten net in het vliegtuig toen we hoorden dat we niet konden vertrekken vanwege het slechte weer in Londen. Ongeveer een uur later konden we dan toch weg, maar we hadden minder dan 2 uur hebben om over te stappen en dat was nu dus minder dan een uur geworden. Uiteindelijk toen wij in Londen aankwamen hebben we gerend voor ons leven, iedereen had wel door dat wij heel erg haast hadden haha. Na ongeveer een half uur rennen en een kwartier met de bus (ja het vliegveld op Londen is MEGA groot) kwamen we gelukkig net op tijd bij de Gate aan, want deze ging net sluiten. Gelukkig mochten we mee en konden we verder vliegen naar Johannesburg. Ongeveer 11 uur later landden we alweer. De vlucht was helemaal prima, lekker diner en ontbijt gehad, filmpje gekeken en heerlijk geslapen onderweg. In Johannesburg hadden we 2 uur om over te stappen voor onze laatste vlucht naar Port Elizabeth wat we gelukkig makkelijk hadden gehaald. In Port Elizabeth werden we opgehaald door mensen van de school en met 6 anderen in een busje naar onze eindbestemming gebracht: PORT ALFRED.

In Port Alfred zal ik de komende 5 maanden wonen. Eenmaal daar aangekomen gelijk de sleutel van de kamer gekregen en naar ons nieuwe verblijf gebracht. Mijn verblijf heet Bottmill, hier wonen de meeste studenten dus dat gaat nog heel gezellig worden!! Mijn kamer is wel prima, we hebben met z'n 2e een eigen badkamer, er zit een alarmsysteem op de deur en er is een kluis. Het is helaas we super warm en erg veel mensen die langs de kamer lopen. Ook zijn er erg veel rare beesten, maar gelukkig zijn ze tot nu toe nog klein genoeg om ze zelf te doden of om maar te laten zitten.

Avondeten kan ik elke dag op school, dus de eerste avond lekker pasta gegeten daar. School is ongeveer 2 minuten lopen, dus dat is ook echt top. Helaas heb ik geen keuken en dus ook geen koelkast in mijn huis, dus voor ontbijt en lunch moet ik nog kijken hoe ik dat ga doen. Na het eerste avondeten zijn Helen, Lisanne, Daphne en ik met z'n 4e naar de supermarkt gelopen. Na een tijdje zoeken hadden we het gevonden. Deze tocht zal goed voor de conditie worden, ongeveer 20 minuten lopen en we moeten een hele grote heuvel over, heel fijn haha

De eerste avond heb ik m'n koffer uitgepakt en m'n nieuwe kamer een beetje ingedeeld, wel heel gek dat ik hier vijf maanden zal wonen want het voelt toch meer een beetje als een vakantieplekje dat gewoon erg primitief is. 's avonds ben ik met Helen, Lisanne en mijn kamergenootje Joelle naar de kroeg gegaan. Helaas was het al best laat en het regende, dut met z'n 4e heen lopen vonden we toch niet heel veilig. We zijn naar de beveiliging gelopen en die waren zo aardig om ons met de auto te brengen, hadden we goed geregeld :). Eenmaal in de kroeg waren er nog veel meer mensen van school en was het een hele gezellige avond.

Vandaag is het tijd om wat spulletjes te kopen, zoals handdoeken en water. Helaas wordt er voor vanmiddag ook regen voorspeld, maar als dat niet komt gaan we zeker naar het strand toe!! Morgen begint mijn introductieweek en in mijn volgende blog zal daar meer over vertellen.

LIefs Li


Reacties

Reacties

Opa Dirk

Heel veel plezier in Zuid-Afrika lianne, ik zal het yahtzeeën samen wel even missen. Ik blijf je berichten volgen!
Dikke kus X

Björn

Prio 1 de kroeg????

Pap

Wat een spannend verhaal! Leest als een boek. Heel veel plezier, mooi weer en avonturen gewenst. Liefs pap

Nancy

Leuk om je te volgen Lianne. Top dat je dit doet. Geniet ervan xx

Linde

Heel veel plezier Li , geniet ervan X
Ik ga je blog zeker weten volgen
X linde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!